Forumnyheter:

På detta forum är alla elbilsintresserade välkomna. Man måste inte äga en Zeekr för att bli medlem. Klicka bara på "Registrera" uppe till vänster, välj användarnamn och din e-postadress samt ett lösenord. Kolla sedan din inbox och klicka på länken för att aktivera ditt konto. Var med och bidra. Zee you.

Huvudmeny

Premium connectivity services

Startat av dnl.carlsson, apr 18, 2025, 02:22 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

dnl.carlsson

Hej,

Jag ska hämta ut min 001 om någon vecka. Det slog mig att  jag bad om en offert på en svart performance med drag. Det diskuterades aldrig premium connectivity services. När jag läser på om det så tolkar jag det som att bland annat bilen inte kan laddplanera rutter utan tjänsten aktiv? Stämmer det?

Jag antar att det är en enkel procedur att själv aktivera den när man väl har bilen framför sig?

Mvh Daniel

Hertsh

Ja det är en tjänst via Telenor som du kommer kunna aktivera om du inte har det gratis första året vill säga. Själv har jag fortfarande mitt första år gratis.

Dock, så har alla ägare nyligen fått en länk via appen där man ska skapa ett personligt konto som är länkat till bilen, via Telenor. Det fixade man själv även om processen för att göra det kunde varit enklare (man hoppade mellan Telenor, Vodafone och appen i flertalet steg och var dessutom tvungen att sitta i bilen uppkopplad via dess egen hotspot för att det ska funka).

dm4

Har valt att inte aktivera, får se vad som händer.
Zeekr 001 Privilege