Forumnyheter:

På detta forum är alla elbilsintresserade välkomna. Man måste inte äga en Zeekr för att bli medlem. Klicka bara på "Registrera" uppe till vänster, välj användarnamn och din e-postadress samt ett lösenord. Kolla sedan din inbox och klicka på länken för att aktivera ditt konto. Var med och bidra. Zee you.

Huvudmeny

Coasting

Startat av Niko, jul 15, 2025, 04:14 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niko

Hej,
Är MYCKET intresserad av en Zeekr 001 Privilage.
Men när jag provkörde bilen märkte jag att det inte gick att stänga av regenerationen helt, utan den började sakta in så fort jag släppte gasen, även på lägsta nivån. 100% coasting är ett måste för mig.
Hur kommer man i kontakt med någon ansvarig utvecklare på Zeekr som kan svara på om 100% coasting kommer att komma eller ej?
Tacksam för svar.

Mvh Niclas

Hertsh

Ingen aning om direkt kontakt faktiskt men du kan lägga in önskemål i "builders" via appen.

Det är ett ovanligt önskemål och med begränsad, om inte negativ nytta.

Niko

Hej,
Jag äger ju ingen Zeekr ännu så antar att det inte går att "requesta" i appen. Mailade deras tech-support, men fick till svar att deras försäljnings avdelning skulle kontakta mig, vilket väl kommer resultera i att inget händer och man är tillbaks på noll.

Varför är det inte fler än jag som "kräver" coasting på sina bilar?
De flesta märken har det men inte alla.

Blir ni inte åksjuka av det eviga gas och broms gungandet?

Hertsh

Nej, ingen hos oss blir åksjuk av gungande. Det är hyfsat enkelt att köra med jämn hastighet i bilen.