Forumnyheter:

På detta forum är alla elbilsintresserade välkomna. Man måste inte äga en Zeekr för att bli medlem. Klicka bara på "Registrera" uppe till vänster, välj användarnamn och din e-postadress samt ett lösenord. Kolla sedan din inbox och klicka på länken för att aktivera ditt konto. Var med och bidra. Zee you.

Huvudmeny

Förbrukning

Startat av Anders H, okt 19, 2025, 06:05 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders H

Kört min privilige en drygt månad nu. Förbrukningen vill inte under 20. Snarare 22.
Hur ser det ut för er?

Ripan

Har fört en noggrann logg över förbrukningen sedan den inhandlades vid årsskiftet. Använder bilens odometer och alla använda laddställens förbrukningssiffror. Mina siffror stämmer inte överens med bilens egna siffror som man får fram genom att trycka på "toppen" av körriktningsvisaren. Undras om egentligen odometern ger riktig information och exvis kompenserar för däckstorlek, har just bytt till 19" vinterdäck utan dubb från 22" sommardäck.

Nåväl så här ser resultatet ut, kommer inte under 2,25 kWh/mil ackumulerat och min 1,52 kWh/mil under april månads 154 mil.

dm4

Precis, inte en chans att komma under 2 kWh/mil, iaf inte med original fälgarna (Privilege). Kört ca 4000 mil och jag slutade räkna förbrukning för något år sedan, men går man efter bilens redovisning så snittar jag ca 2.5kWh/mil, med laddförlust etc så blir det väl runt 2.7kWh/mil.
Zeekr 001 Privilege