Forumnyheter:

På detta forum är alla elbilsintresserade välkomna. Man måste inte äga en Zeekr för att bli medlem. Klicka bara på "Registrera" uppe till vänster, välj användarnamn och din e-postadress samt ett lösenord. Kolla sedan din inbox och klicka på länken för att aktivera ditt konto. Var med och bidra. Zee you.

Huvudmeny

Sommardäcken

Startat av Martinsson, mar 17, 2024, 02:42 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martinsson

Jag skall in på service imorgon för vibrationerna jag har i däcken. Dem (Alltibil Aröd) har tydligen fått in en ny maskin som kan testa däcken. Det kan ju vara ett eller flera däck som är skeva så det är det dem skall kolla.

dm4

Citat från: Martinsson skrivet maj 23, 2024, 07:13 PMJag skall in på service imorgon för vibrationerna jag har i däcken. Dem (Alltibil Aröd) har tydligen fått in en ny maskin som kan testa däcken. Det kan ju vara ett eller flera däck som är skeva så det är det dem skall kolla.

Väldigt intresserad av att höra hur detta går, har själv oljud i farter över 85 och vibration i sportläge vid fullgas från ca 30 och uppåt. Kan vara däcken men också något annat.
Zeekr 001 Privilege

Martinsson

Citat från: dm4 skrivet maj 23, 2024, 08:07 PM
Citat från: Martinsson skrivet maj 23, 2024, 07:13 PMJag skall in på service imorgon för vibrationerna jag har i däcken. Dem (Alltibil Aröd) har tydligen fått in en ny maskin som kan testa däcken. Det kan ju vara ett eller flera däck som är skeva så det är det dem skall kolla.

Väldigt intresserad av att höra hur detta går, har själv oljud i farter över 85 och vibration i sportläge vid fullgas från ca 30 och uppåt. Kan vara däcken men också något annat.

Hos mig börjar det vibrera runt 70 km/h.
Återkommer om vad dem gör och säger imorgon.

Martinsson

Efter servicebesök igår kom de fram till att två av däcken är för skeva enligt något mätvärde dem går efter. Dem kommer alltså att beställa två nya däck och byta dem på garantin.
Hoppas att det kommer kännas bättre då.

dm4

Citat från: Martinsson skrivet maj 25, 2024, 11:07 AMEfter servicebesök igår kom de fram till att två av däcken är för skeva enligt något mätvärde dem går efter. Dem kommer alltså att beställa två nya däck och byta dem på garantin.

Tack för återkopplingen, uppskattas verkligen! Ok, då kanske det är en tur till Alltibil som gäller, men först har jag bokat tid hos Zeekr Hitech Service Center Stockholm för felsökning av mina oljud, grinding, skav eller vad  man skall kalla det.
Zeekr 001 Privilege

dm4

Citat från: dm4 skrivet maj 25, 2024, 08:28 PM
Citat från: Martinsson skrivet maj 25, 2024, 11:07 AMEfter servicebesök igår kom de fram till att två av däcken är för skeva enligt något mätvärde dem går efter. Dem kommer alltså att beställa två nya däck och byta dem på garantin.

Tack för återkopplingen, uppskattas verkligen! Ok, då kanske det är en tur till Alltibil som gäller, men först har jag bokat tid hos Zeekr Hitech Service Center Stockholm för felsökning av mina oljud, grinding, skav eller vad  man skall kalla det.

Då har jag varit på besök hos Zeekr Hightech Center Österhaninge, numer i full drift till skillnad när jag tog leverans, då höll de till i en närliggande byggnad. Hade bokat service för upplevda problem med oljud och vibrationer. Efter en snabb provkörning med en ny Privilege så kunde jag konstatera att även denna har 'problemen', dvs det är by design och alltså inget fel men skönt att få det ut kroppen, då behöver jag iaf inte fundera mer på det.

När jag skulle iväg på morgonen så kunde jag inte köra, bilen sade att nyckeln inte fanns i bilen fast jag hade den i fickan som vanligt. Visade sig att att nyckeln inte reagerade på något, fick istället använda nyckelkortet och det fungerade utmärkt. Väl på Zeekr så bytte de batteri och programmerade om nyckeln så nu skall det inte hända igen. Fick även tipset att nyckeln fungerar som kortet även om batteriet är slut, man lägger nyckeln på b-stolpen för att låsa upp eller låsa. Passade även på att provköra Zeekr X, mycket trevlig bil men inte i samma klass som 001, känns dock som en bra andrabil/stadsbil.

De hade även fyra (om jag kommer ihåg rätt) färdigställda små kontor där man som kund kunde arbeta under väntetid service eller annat, mycket bra, även egen separat toalett.
Du kan inte se denna bilaga.
Zeekr 001 Privilege

dm4

Har du fått de nya däcken, löste det problemet?
Zeekr 001 Privilege

Martinsson

Citat från: dm4 skrivet jun 27, 2024, 07:36 AM

Har du fått de nya däcken, löste det problemet?

Många sena svar idag men bättre sent än aldrig :)

Servicen ringde mig och sa att de kommer byta ut två av hjulen. Det kommer ta tid för tydligen är detta ett vanligt problem enligt Zeekr. Det skapar kötid för dem får beställa en välldans massa nya däck. Det var ungefär så personen som ringde sa.

Vet dock inte hur länge och hur man skall tänka med vilka två hjul man vill ersätta. Tror båda högerdäcken var sneda men man kanske hellre vill byta ut båda bakdäcken när det väl blir dags :)

Hyfsade kontor dem erbjuder. Snyggt. I Götet finns inte något sådant lyx än vad jag vet :)