Forumnyheter:

På detta forum är alla elbilsintresserade välkomna. Man måste inte äga en Zeekr för att bli medlem. Klicka bara på "Registrera" uppe till vänster, välj användarnamn och din e-postadress samt ett lösenord. Kolla sedan din inbox och klicka på länken för att aktivera ditt konto. Var med och bidra. Zee you.

Huvudmeny

Sommardäcken

Startat av Martinsson, mar 17, 2024, 02:42 PM

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martinsson

Är det någon som fått något mail om sommardäcken än?

Han som lämnade ut bilen sa att man skulle kunna välja vart man ville ha dem levererade. Jag tänkte be dem lämna dem på däckhotellet direkt.

Vasaru

Citat från: Martinsson skrivet mar 17, 2024, 02:42 PMÄr det någon som fått något mail om sommardäcken än?

Han som lämnade ut bilen sa att man skulle kunna välja vart man ville ha dem levererade. Jag tänkte be dem lämna dem på däckhotellet direkt.

Jag mailade Evve på Zeekr nu i veckan angående att jag vill ha mina sommardäck skickade till min däckfirma men har inte fått något svar.
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege

dm4

De ringde mig för några veckor sedan och det är bokat frakt till Alltibil Gbg, en av Zeekrs servicepartners.
Zeekr 001 Privilege

Kesoni

Fick mail om detta i slutet av februari som jag svarade direkt på. Jag ville hade däcken levererade till mitt däckhotell. Var där igår. Inga däck. Ringde supporten som skulle återkomma, men gjorde det inte. Men det var ju halvdag igår för många så jag får se vad som händer nästa vecka.

Martinsson

Citat från: Kesoni skrivet mar 29, 2024, 01:28 PMFick mail om detta i slutet av februari som jag svarade direkt på. Jag ville hade däcken levererade till mitt däckhotell. Var där igår. Inga däck. Ringde supporten som skulle återkomma, men gjorde det inte. Men det var ju halvdag igår för många så jag får se vad som händer nästa vecka.

Jag skulle ju gärna byta till sommarsulor i början av april men har fortfarande inte fått någonting bekräftat. Har meddelat Zeekr att dem skall levereras till mitt däckhotell och dem har svarat att det är noterat men, som sagt, ingeting mer än så. Hoppas man kan få det löst direkt efter påsk.

Vasaru

Citat från: Martinsson skrivet mar 29, 2024, 01:41 PM
Citat från: Kesoni skrivet mar 29, 2024, 01:28 PMFick mail om detta i slutet av februari som jag svarade direkt på. Jag ville hade däcken levererade till mitt däckhotell. Var där igår. Inga däck. Ringde supporten som skulle återkomma, men gjorde det inte. Men det var ju halvdag igår för många så jag får se vad som händer nästa vecka.

Jag skulle ju gärna byta till sommarsulor i början av april men har fortfarande inte fått någonting bekräftat. Har meddelat Zeekr att dem skall levereras till mitt däckhotell och dem har svarat att det är noterat men, som sagt, ingeting mer än så. Hoppas man kan få det löst direkt efter påsk.

Fick meddelande från mitt däckhotell att däcken kommit förra veckan. Ska skifta nu på morgonen.

Martinsson

Citat från: Vasaru skrivet apr 15, 2024, 08:15 AM
Citat från: Martinsson skrivet mar 29, 2024, 01:41 PM

Fick meddelande från mitt däckhotell att däcken kommit förra veckan. Ska skifta nu på morgonen.
Grattis. Jag fick svar från supporten att dem skulle hämtas upp av deras transportör idag. Vet inte hur lång tid det kan ta innan dem kommer fram till däckhotellet men förväntar mig imorgon. Får inte dra ut mer på tiden nu.

Vasaru

Allt gick bra, nu får vi hoppas dom sitter. Ska ut och köra en 100 mil I veckan.

Kesoni

Mina kom till däcksfirman igår efter tre påstötningar. Gav dem info i slutet av februari. Nu sitter de på i alla fall. Fick givetvis luftfjädringsfel trotts att jag satt den i Domkraftläge. Men efter varit låst i timme hade felet försvunnit.

dm4

Alltibil skiftade mina idag! Nu skall jag bara leta 22" däckskydd/påsar, någon som har tips?
Zeekr 001 Privilege

Martinsson

Bytte däck igår. Hade vibrationer mina. Någon som upplevde samma?

Vasaru

Citat från: Martinsson skrivet apr 24, 2024, 08:00 AMBytte däck igår. Hade vibrationer mina. Någon som upplevde samma?
Nej inte för mig. Kört ca 100mil sen jag bytte, och förutom att jag upplever lite mer vägljud än innan så har det funkat bra.

Skickat från min Pixel 6 Pro via Tapatalk

dm4

Citat från: Martinsson skrivet apr 24, 2024, 08:00 AMBytte däck igår. Hade vibrationer mina. Någon som upplevde samma?

Nej, men som Vasaru skrev, mer vägljud, men jag förväntar mig också något högre förbrukning.
Zeekr 001 Privilege

DaKo

Tyckte också att det blev ganska stötigt och vibrationer när jag fick sommarhjulen.
Justerade ner lufttrycket som var alldeles för högt, ner till 2.6 och tycker det blev bättre.

dm4

Citat från: dm4 skrivet apr 24, 2024, 10:04 AM

Nej, men som Vasaru skrev, mer vägljud, men jag förväntar mig också något högre förbrukning.

Nu kört en del med dessa däck och jag är inte nöjd med vägljudet, det är direkt tröttande på långresa och hastigheter över 85km/h. Däcktryck 2,6 kallt och som högst 2,9 varmt. Dessvärre kommer jag inte ihåg vad jag körde på för däck vid provkörningarna förra året, någon?
Zeekr 001 Privilege